Start ] Omhoog ] Theater & muziek ] Fotoalbum ] Biografie ]Koop online kaarten voor de extra voorstellingen in juni; de 6 voorstellingen in mei zijn nagenoeg uitverkocht! Theater De Maaspoort Venlo: kaarten voor QUATTRO!, het nieuwe variétéprogramma van en met Neutjesrang zijn (online) te koop bij dit theater.

Recensie Limburg Online

In onze rubriek ‘CD-Recensies’ leest u recensies van Limburgse producties geschreven door een van onze vaste recensisten. Zij bespreken een of meer nieuwe Limburgse CD-releases.

Artiest: Neutjesrang & Band
Titel: Eine waeg

Ik moet bekennen dat ik nog nooit had gehoord van deze band dus ik ging er echt eens voor zitten om te luisteren naar het nieuwe album van het voor mij nog onbekende ‘Neutjesrang & Band’. De eerste indruk was zeer positief: een leuke CD vol met afwisseling. Rockballads, polka, het zit er allemaal in. Wil je een album met veel afwisseling, dan zit je bij Neutjesrang zeker goed. Het zijn vooral liedjes met een echte boodschap. Het liedje ‘Veur idderein’ bijvoorbeeld, gaat over het simpele feit dat het met Neutjesrang wel goed gaat, prachtig toch. Ook het nummer ‘Leef’ heeft een goede compositie. Dit liedje begint met een akoestische gitaar met daar onder een zware bas die het geheel vervolgens naar een hoogtepunt draagt. Dit is echt goed gedaan, met prima pianospel en het betere drumwerk. Ook ‘In de Sterre’ is een hele goed nummer. Dit doet mij overigens een beetje denken aan het welbekende Dire Straits-geluid. Er is veel aandacht besteed aan de arrangementen en het is een album dat niet te vergelijken is met wat er op dit moment op de Limburgse muziekmarkt wordt gereleased. Een echte aanrader, dus veel luisterplezier.

Hubert Schunken, Landgraaf
email: info@schunken.nl