Start ] Omhoog ] Theater & muziek ] Fotoalbum ] Biografie ]Koop online kaarten voor de extra voorstellingen in juni; de 6 voorstellingen in mei zijn nagenoeg uitverkocht! Theater De Maaspoort Venlo: kaarten voor QUATTRO!, het nieuwe variétéprogramma van en met Neutjesrang zijn (online) te koop bij dit theater.

Publicatie "Dagblad De Limburger, dinsdag 21 oktober 2003

Nieuws - Regionaal - Venlo/Venray

Neutjesrang Tricolore: om in te lijsten                                          Door René Poels

Het Venlose trio Neutjesrang gaf afgelopen weekeinde het startsein voor een reeks theatervoorstellingen onder de naam Tricolore in De Avenue in Venlo.

Honderd jaar geleden traden in Theatre Variété in de Venlose Vleesstraat beroemdheden op van nationale en internationale allure. Het theater werd nadien bioscoop City en sinds kort is het witte doek weer vervangen door de fluweelrode toneelgordijnen. Het theater is terug op de oude plek en ademt de sfeer van vervlogen tijden. Het Venlose trio Neutjesrang (René Oostdam, Paul Nagelmaeker en Fred van den Boogaard) en de directie van het theater willen de Theatre Variété Avonden nieuw leven inblazen.

De premiere van het avondvullend theaterprogramma van Neutjesrang Tricolore was afgelopen weekeinde meteen een schot in de roos. Tijdens het ruim vier uur durende programma van show én diner kreeg het publiek veel moois en lekkers geserveerd, op de bühne en op het bord. De Italiaanse sfeer van Tricolore werd uitstekend opgeroepen door de drie Italiaanse señors typetjes die aan het begin van de show, halverwege en op het einde het publiek toespraken in een mengeling van Italiaans/Engels en Venloos. Je zou zweren dat er echte Italianen staan. Jammer dat het geluid de eerste avond de Italianen een beetje in de steek liet, maar dat werd ruimschoots opgevangen door de presentatie en gekkebekketrekkerij van het drietal.

De Italiaanse sfeer is ook terug te vinden in het menu dat de 'familia di direzione' van De Avenue de gasten voorschotelt van Italiaanse maïssoep tot en met Tortellini Funghi. Opvallend was de bijzonder snelle en vlotte service van het jeugdige personeel in het theater, maar dit ter zijde. Neutjesrang deed wat van hen werd verwacht en bracht enkele nieuwe geraffineerde acts in de sfeer van magic of zoals ze het zelf omschrijven 'de illusie van het goochelen'. Briljante vondsten die -vooral op het einde van de show- soms zo snel werden uitgevoerd dat de toeschouwer nauwelijks de gelegenheid kreeg om een blik op het rijk gevulde bord te werpen. De drie zijn meesters in slapstick en mime, maar waren zo nu en dan ook zeer gevoelig in hun liedjes die eerder op cd zijn uitgebracht. Zonder de geheimen van de avond te verklappen, vond ik de wisseltruc in een grote kist, de koorddansact en het vogelnummer briljant. En het publiek lag in een deuk toen Fred van den Boogaard met zijn hoofd in een centrifuge terechtkwam.

Voor deze theateravonden is het trio versterkt met pianist Werner van Gool en basgitarist Charles Coppens. Met dit duo is ook de eerdere cd opgenomen en die samenwerking beviel Neutjesrang zodanig dat ze deze prolongeerden. En terecht. De muzikale begeleiding maakte het totale programma warmer. Neutjesrang bewijst tijdens deze show dat het Venlose trio hun status van amateurs al lang achter zich heeft gelaten en als volleerde professionals een vlot en goed avondvullend programma kan neerzetten. De theatershow Tricolore is er eentje om in te lijsten.

De zes voor dit jaar geplande avonden zijn uitverkocht. Reden voor Neutjesrang en de directie van De Avenue om nieuwe data te plannen voor voorstellingen in januari, februari, maart en april.

dinsdag 21 oktober 2003